Kundservice för besvärliga kunder

Inlagd: 21 februari, 2014 av Peroca

Kundservice för besvärliga kunder Hur bör du hantera besvärliga kunder i kundservice? Det är enkelt att påstå att organisationen aktivt arbetar med kundservice men att verkligen göra det är en annan sak. Kundservice är något som dagligen sätter företaget på prov och det är också precis så som det ska vara. Begreppet innebär att kunden alltid [...]

Medarbetarsamtal – chefsutbildning – Hjärtum Utbildning

Inlagd: 11 augusti, 2013 av Peroca

Medarbetarsamtal – chefsutbildning Medarbetarsamtal, utvecklingssamtal, planeringssamtal – kärt barn har många namn. Genom åren har begreppen varierat för cheferna men vad som avses är – ett systematiserat samtal mellan chef och medarbetare minst en gång per år. Från att samtalet tidigare har varit inriktad på den enskilde medarbetarens prestationer så är det idag ett viktigt [...]

Kundservice är att kommunicera

Inlagd: 17 juli, 2013 av Peroca

Kundservice är även att kommunicera med besvärliga kunder När man råkar ut för besvärliga kunder är det en fördel om man med en gång försöker få kontroll över situationen genom att ge kundservice och vara följsam och anpassa sin kommunikation efter personen och ärendet. Om personen behöver ”prata av sig” låter man den prata till [...]

Arbetsrätt för chefer – avsnitt arbetsbrist

Inlagd: 5 juli, 2013 av Peroca

Arbetsbrist – kurs i Arbetsrätt för chefer Det är arbetsgivaren som avgör om det är arbetsbrist eller inte på företaget, det inkluderar avsaknaden av arbetsuppgifter eller ekonomiska svårigheter med utbetalning av lön exempelvis. Arbetsbrist är en godkänd grund för en uppsägning men innan du som arbetsgivare tar det steget måste du försöka omplacera din personal. [...]

Chefsutbildning och kursavsnitt om retorik

Inlagd: 15 maj, 2013 av Peroca

Chefsutbildning bör innehålla kursavsnitt om retorik Retorik är något som kan behöva ingå i en chefsutbildning. Detta för att det är just chefer som ofta är i det största behovet av retoriska kunskaper. De ska ju ofta göra till exempel presentationer åt den övriga personalen på arbetsplatsen. De kan även behöva hålla tal på kongresser som [...]

Chefsutbildning i presentationsteknik

Inlagd: 10 maj, 2013 av Peroca

Chefsutbildning i presentationsteknik – lär dig presentera Att stå och tala inför en grupp människor är något de flesta måste göra någon gång under sin karriär. För många kan detta vara en skräck och ett stort problem men ibland får man helt enkelt bita i det sura äpplet och våga språnget ändå, med hjälp av [...]

Uppdelat lärande inom företagsekonomi

Inlagd: 28 april, 2013 av Peroca

Uppdelat lärande eller inte inom företagsekonomi Huruvida man ska dela upp lärandet på en arbetsplats eller inte är frågan. Vad jag menar med att dela upp lärandet ska jag nu förklara. På många arbetsplatser erbjuds vissa utbildningar, kurser eller seminarier till chefer och högre uppsatta tjänstemän och andra till de övriga anställda. Vid dessa tillfällen [...]

Kundservice – vad är service?

Inlagd: 16 april, 2013 av Peroca

Kundservice – vad är service? Begreppet kundservice har garanterat olika innebörd för olika människor beroende på erfarenheter, arbetsområden, bakgrund och värderingar etcetera, dock är det något vi alla efterfrågar och reagerar på efter hur vi blir bemötta. När vi som konsumenter går in i en butik kan vi ha olika syften och mål med vårt [...]

Chefsutbildning i utbildningssamtal

Inlagd: 28 mars, 2013 av Peroca

Chefsutbildning i utvecklingssamtal – för bättre arbetsklimat Ett bra utvecklingssamtal är ett som inte bara genomförs rutinmässigt, utan med utgångspunkt från den anställdes utvecklingspotential. Ett gott ledarskap handlar i stor utsträckning om att få ut det bästa av varje anställd, vilket förstås gynnar både den enskilde och företaget. En bra chefsutbildning i Stockholm kan bidra [...]

Kundservice utvecklas hela tiden

Inlagd: 23 mars, 2013 av Peroca

Kundservice är synnerligen viktigt It viktigt för kundservice, skriver Magnus Clementson i en mycket bra artikel som vi uppmärksammar, Magnus skriver följande: ”Jag kan ge ett flertal exempel på hur tekniken öppnar möjligheter att ta ett större grepp på kundservicearbetet och skapa lösningar som höjer både lönsamhet och kundnöjdhet. PA Consulting Groups debattartikel ”Kundtjänsts problem [...]